Egy új kollégát ajánlunk az ügyfeleknek, aki képes jelentős mennyiségű adminisztrációs feladatot tud átvenni a munkatársaktól, illetve bizonyos esetekben teljes munkafolyamatokat is elvégezhet autonóm módon. Ez a kolléga a collAIgue, mely az AutoMeta erőforrásaira, tudására és a nagy nyelvi modellek adta intelligenciára építve új munkaerőt biztosíthat az üzleti adminisztráció számára. Több éves dokumentumkezelési tapasztalatunkat kihasználva építettük meg, tanítottuk és idomítottuk a komponenseket, aminek eredményeképpen egy önállóan is dolgozni tudó virtuális kollégát alkottunk.
Mi a lehető legegyszerűbb módon juttatjuk el az ügyfelekhez a mesterséges intelligencia által nyújtott tudást, mert egy üzemeltetést és felügyeletet nem igénylő, az ügyfélnél működő fizikai eszköz fogja elvégezni a rá bízott feladatokat. Ezen az eszközön több, különböző tudású collAIgue futhat, melyek akár több, különböző adatforrással is képesek dolgozni. Az egyik egy SharePoint-ból veszi ki a dokumentumokat, majd teszi vissza feldolgozva, a másik egy IMAP fiókot olvas és az ott beérkező leveleket dolgozza fel, a harmadik egy SQL adatbázissal tart kapcsolatot. Ezek a kollégák munkafolyamatba is köthetők, így a specializált tudásuk egymást kiegészítve komplex feladatok elvégzését is levetővé teszi.
A biztonságot szem előtt tartva a mesterséges intelligenciát bezártuk egy dobozba, ahol teljes kontrol alatt végzi el a rá bízott feladatokat. Tőle nem kerülhet ki bizalmas információ sehova és őt sem lehet közvetlenül megszólítani. A működését egy AutoMeta keretrendszer szabályozza.
A collAIgue olyan munkatársakat jelent, akik adminisztrációs feladatokra, munkatípusokra, de elsődlegesen dokumentumok és E-Mail-ek feldolgozására vannak betanítva. A collAIgue egy speciális, nagy teljesítményű eszközön fut, mely csatlakozva az ügyfél hálózatához és egy vagy több kolléga adminisztrációs munkáját tudja kiegészíteni, illetve kiváltani.
Az adminisztrációs feladatok lehetnek;
- Összefoglaló készítése dokumentumról, vagy E-Mail-ről a kívánt nyelven
- Iktatási metaadatok meghatározása, úgymint típus, kitől, kinek, milyen témában, mikor, milyen azonosítóval
- Rövid tárgy és leírás készítése a dokumentumról
- Dokumentum típus alapján további collAIgue feladatok:
- Időszak, érvényesség meghatározása
- Számla adatok kinyerése
- Közüzemi számlák elemzése, fogyasztóhelyek, fogyasztási adatok kinyerése
- Egészségügyi és labor adatok elemzése
- Szortírozás a felismert metaadatok alapján, automatikus mappa-struktúra létrehozással
- Személyes okmány adatok kinyerése (személyi igazolvány, útlevél, lakcímkártya, …)
- Jármű azonosító okmány adatok kinyerése
- Szerződés, Megrendelés, Teljesítés igazolás adatok kinyerése és összekapcsolása a már meglévő dokumentumokkal
- Munkaszerződések és egyéb, a munkavállalókhoz tartozó dokumentumok kezelése
- Képek automatikus kategorizálása:
- Összefoglaló készítése a képről
- Címkék hozzáadása a képhez
- Cím, leírás, típus kinyerése a képből
- Keresés a dokumentumtárakban, majd a keresés eredményének kiértékelése, riportok készítése
… és ami a legfontosabb, mindezeket nyelvi korlátok nélkül teszi!
Az alkalmazásban több collAIgue profil is létrehozható az egyes munkatípusokhoz. A profilokban megadható a collAIgue neve, az időszak amikor dolgozik, a szerver, vagy alkalmazás típus, melyhez kapcsolódnia kell, a kapcsolódási adatok, illetve a feldolgozáshoz szükséges forrás adatok (pl.: mappa neve, keresési kifejezés, stb.). Az adminisztráció nem bonyolultabb, mint egy E-Mail postafiók beállítása, de szükség esetén online támogatást adunk a beállítások elvégzéséhez.
Az egyes collAIgue-k tevékenységéről folyamatos kimutatás (timesheet) készül, melyben szerepel az időpont, a feldolgozott dokumentum neve, a munkatípus, illetve a feldolgozás státusza és az idő ráfordítás is.
A collAIgue az AutoMeta rendszer összes komponensét felhasználhatja a munkafolyamatok végrehajtása során, így nagyon egyszerű egy Alfresco, SharePoint, vagy FileNet repository-hoz illeszteni CMIS protokollon keresztül.
Példaként lássunk egy Alfresco-ba feltöltött angol nyelvű számlát, melyből kinyertük a DublinCore, a Summarizable és az Effectivity aspektusokba tartozó metaadatokat:
Illetve ugyanez egy magyar nyelvű számlával, a címet és a leírást angolul kértük:
Mivel egy számláról van szó, az erre szakosodott „accountant” collAIgue elvégezte a tételes számla azonosítást (beleértve a kapcsolódó megrendelés azonosító kinyerését is), majd az eredményt AutoMeta JSON->HTML transzformációjával az adott dokumentumhoz hozzáfűztük megjegyzésként:
Feldolgozási folyamat
A collAIgue rendszerben létrehozott munkatársak tevékenysége folyamatba köthető, így a bonyolultnak tűnő feldolgozási folyamat egyszerű lépésekre bonthatóvá válik.
A collAIgue eszközöket bérleti konstrukcióban kínáljuk, a következő üzleti folyamat szerint:
Demó
Ha a lehetséges ügyfélnek felkeltettük az érdeklődését, akkor adunk neki egy fiókot a demó szerveren, ahol az előre beállított mappákba feltöltheti a dokumentumait, majd megnézheti, hogy a collAIgue milyen eredménnyel dolgozza fel azokat. Több különböző tudású és munkatípusú kollégát is tesztelhet és ezek alapján meggyőződhet róla, hogy az ő dokumentumaival miként boldogul a mesterséges intelligencia.
Sikeres demó után megtörténhet a szerződés, ahol is az ügyfél hosszú távon (minimálisan 12 hónap) bérelni fog collAIgue eszköz(öke)t.
Az eszköz kiválasztása
Az ügyfél szervezet-mérete, illetve a feldolgozandó adatmennyiség ismeretében választhat eszközt magának több teljesítmény-kategóriából. Egy eszköz korlátozott teljesítménnyel rendelkezik, így szükség esetén – ha indokolt a nagyobb sebesség, pl. adott időszakon belül fel kell dolgozni a beérkezett iratokat – erősebb eszközt választ, vagy többet állít üzembe.
Az ügyfél számára kialakított eszközöket igény esetén szolgáltatásként saját hosting környezetünkben is üzemeltethetjük, ebben az esetben az ügyfélnek gondoskodnia kell a VPN hozzáférésről.
A feldolgozási teljesítmény mellett a kontextus-méret is számít, ahol nem elegendő az alap kontextus, ott egyedi ajánlatot teszünk a kibővített kapacitású eszközre.
Az eszközökön nem tárolunk adatokat, minden olyan adat, ami az ügyfélre jellemző, egy kivehető adathordozón (pl.: pendrive) van.
Meghibásodás, vagy nem megfelelő működés esetén az eszközt cseréljük, az új eszköz a kivehető adathordozón szereplő adatokkal azonnal át tudja venni a régi helyét.
Az eszköz üzembe helyezése
Az eszközt olyan állapotban juttatjuk el az ügyfélhez, hogy csak áramot és hálózati kapcsolatot kelljen neki biztosítani. Az eszközhöz nem csatlakoztatható monitor és billentyűzet, nincs szükség adminisztrációra. Az eszköz bármikor kikapcsolható, nincs leállítási procedúra.
Az eszközön futó alkalmazás a HTTPS porton megszólítva konfigurálható, illetve az előre beállított collAIgue profilok módosíthatók, vagy újak vehetők fel. Ezeket az egyedi adatokat egy kivehető adathordozón tároljuk.
Ha az ügyfélnek segítségre van szüksége a profilok beállításához, akkor képernyő-megosztással tudunk támogatás biztosítani.
Az eszköz üzemeltetése
Az eszköz üzemeltetése nem igényel szakmai ismereteket, csak az áramot és az ethernet hálózati kapcsolatot kell biztosítani számára.
Az ügyfél saját konfigurációja egy kivehető adathordozón van, ennek mentéséről az ügyfélnek kell gondoskodnia, más mentendő adat nincs.
Az eszköznek nincs szüksége internet kapcsolatra, viszont azokat a hálózati végpontokat el kell érnie, amelyeket a profilokban beállítanak.
Az eszköz eléréséhez kizárólag a HTTPS portot kell engedélyezni a hálózaton. A monitoring-ra biztosítunk olyan URL-t, amin keresztül lekérdezhető a működés állapota.
Amit tudni még tudni kell a termékről:
- A collAIgue nem szerver és nem egy mások által elérhető szolgáltatás.
- A collAIgue nem lát ki az Internetre és nincs is szüksége rá.
- A collAIgue nem tárol adatokat a működése során, így az ügyfél adatai teljes biztonságban vannak.
- Az ügyfél számára létrehozott konfigurációk és az egyes collAIgue profilok timesheet-jei egy kivehető adattárolón vannak, hardware csere esetén az új eszköz azonnal használható.
- A collAIgue használata esetén nincs informatikai integrációs költség, hiszen egy emberhez hasonlóan kaphat hozzáféréseket azokhoz a rendszerekhez, amelyekben dolgoznia kell. Ugyanezen módszerrel monitorozható is a tevékenysége.
- A collAIgue folyamatosan naplózza a tevékenységét, igény esetén timesheet-et biztosít, melyben az elvégzett feladatok és az azokra szánt idő is megtalálható.
További információk a termékről: collAIgue.com & https://document-processing.ai
~ ~ ~
Document-, Project-management, Alfresco ECM Development and Support, Software development, Software testing, Automotive software development, V2X, V2G, GeoNetworking
H-2092 Budakeszi, Knáb János utca 8.
Tel.: +36 20 225 3054, +36 20 465 6554
E-Mail: info @ broadbit . hu
WEB: broadbit.hu
Reg.Number: 13-09-213102
TAX ID: 13717445-2-13
EU TAX ID: HU13717445
EU PIC: 999671622
BroadBit Energy Technologies
Automotive software development, V2X, V2G, GeoNetworking
Slovakia, Parková 45, 82105 Bratislava
Tel.: +36 30 218 9659
E-Mail: info @ broadbit . com
WEB: broadbit.net
TAX ID: SK2024183271
EU PIC: 933003037